Potehjælp
Frynseklinikken
Adopter
Dyreværnets ABC
Indlever
Info om Dyreværnet
Hittedyr
Hundepension
Dyreklinik
Anmeld dyreværnssag
Bliv medlem
Potehjælp
16. august 2017

Ninas værste mareridt

Hun har oplevet lidt af hvert, 41-årige Nina Amdi, der er udrykningsleder for Dyreværnet. Siden 2012 har den erfarne dyreværnskvinde været på hundredvis af uanmeldte besøg i danske hjem, der er blevet anmeldt for misrøgt af dyr. Mange gange har anmeldelserne været falske og flere gange har der desværre været hold i anklagerne. Men især én oplevelse efterlod ar på sjælen hos dyreglade Nina.

Har du lyst til at hjælpe os med at redde dyr - så klik her.

 

Mere end 15.000 anmeldelser om dyr i nød er blevet anmeldt til Dyreværnet siden Nina Amdi tiltrådte stillingen som udrykningsleder for foreningen. Sammenlagt har hun kørt mere end 260.000 km. og transporteret næsten 3.000 dyr i sin dyreambulance, der nærmest kan betragtes som hendes andet hjem. 

- Det er fantastisk, når det lykkes os at få overdraget dyr, som ikke trives i det hjem vi ankommer til, siger en storsmilende Nina, når man spørger, hvad der driver hende. – Jeg har hele tiden fokus på dyrene, når jeg besøger et anmeldt hjem. Samtidigt sørger jeg også for at have en værdig og respektfuld dialog med ejeren, for det er vejen frem, fortæller Nina.

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at den garvede dyreværnskvinde har oplevet lidt af hvert, men især en oplevelse fra 2012 har sat sine spor hos hende. 

- Vi havde fået en anmeldelse om en gøende hund, der boede i en lejlighed. Jeg tog hen til ejendommen, men ingen åbnede og der var ingen hund, der gøede. Derfor kontaktede jeg politiet, så jeg fik adgang til lejligheden. Men synet, jeg mødte, var helt forfærdeligt. Lige ved hoveddøren lå hunden, som var død. Jeg vil bebrejde mig selv resten af livet for ikke at have handlet hurtigere, selvom jeg godt ved, at jeg ikke kunne have gjort det anderledes, siger Nina eftertænksomt.

Efter den tragiske hændelse måtte Nina nøje overveje, om hun var den rette kvinde til jobbet. 

Efter den oplevelse tog jeg en indre snak med mig selv om, hvorvidt jeg ville kunne klare jobbet. Heldigvis mødte jeg en fantastisk forståelse hos min familie og alle mine kollegaer, og snart var jeg klar til at hoppe om bord i dyreambulancen igen og drage til den næste sag, slutter Nina.

Dyreværnet modtager hver dag mellem 7 – 10 anmeldelser om misrøgt af kæledyr og har siden 2012 udvidet tjenesten, så der i dag er tre ansatte til at varetage dyreværnssager.


Har du mistanke om, at et dyr bliver udsat for misrøgt - så kan du anmelde sagen her.

  Du er vores dyrehelt  

hjælp
Dyrene
Anmeld dyreværnssag
Dyreværnets seneste nyheder
Er du vores nye praktikant?

Telefontid

44 94 66 95


Hverdage: 9.30 - 12.00

Internatet: Send e-mail
Administration: Send e-mail
Medlemsservice: Send e-mail


Hundepension: 44 22 66 00

Åbningstider

Mandag: Lukket
Tirsdag: 09.00 - 11.00
Ons, tors og fre: 15.00 - 17.00
Lør, søn og helligdage: 12.00 - 16.00

Dyreværnet
Islevdalvej 85
2610 Rødovre

Betalings typer